En 1645 es dóna llicència als frares de Sant Magí per a que facin un molí, essent prior el Fra Jacint Andreu. El primer d’abril de 1647 es posà la primera pedra. El 24 de novembre de 1647 arribà la primera mola de Barcelona.
L’estat de conservació del molí és molt deficient. És una ruïna de la que es conserva una paret i es pot apreciar l’inici de la volta de la part baixa i el desguàs del molí, on es pot veure la canalització coberta amb volta de canó. Resulta difícil fer-se una idea de configuració externa.
La construcció està feta amb pedra local més o menys escairada i de mida uniforme
Adreça: A la dreta del torrent de Sant Magí, a l’afluent del riu Gaià
Municipi: Pontils
Font: Inventari Patrimoni Arquitectònic
“L’aigua de Sant Magí ni cou, ni mol”, dita recollida per Josep Iglésies a: les Valls del Gaià, del Foix i de Miralles. Reus 1934.
Segurament respon a que, essent fluixa, no és la millor per cuinar, i pel seu cabal no facilita gaire l’activitat del molí.