Caminem de Sant Magí a Sant Magí !!!
25è Aniversari de la reconstrucció de la Capelleta de S.Magí a Cervera
Diumenge 18 de maig, a la Capelleta de Sant Magí a Cervera, estem d’enhorabona. Celebrem el 25è aniversari de la seva reconstrucció. Ho farem amb una caminada que, des de la placeta de Sant Magí, arribarà fins la capelleta de Sant Magí (2 Km)
Programa
- Sortida a les 8.30 de la placeta de S. Magí de Cervera
- Esmorzar a l’arribada per a tothom
- Sorteig d’un pernil
- Tirada de bitlles amb sorteig
- Tornada per dues rutes diferents.
Veiem que en deia el Sr. Josep Mas, el dia de la ubicació en el seu emplaçament actual:

“La capelleta en forma de pilar de 95 cm d’amplada per 1,20 m de fondària, estava construïda molt a prop d’on es troba avui, a poca distància del començament del pont de la variant.
Al observar aquesta capelleta hi veurem una imatge en relleu sobre una llosa, en un posat podríem dir-ne clàssic: expressió amable (de bondat), barba, hàbit de monjo, fent brollar l’aigua amb el gaiato, amb rosari… (el fet de dur rosari, fa suposar que la imatge va ser esculpida després o en època dels dominics, ja que ells foren els impulsors del res del rosari –segle XIII-), no hi ha la palma, símbol del martiri.
Observarem, també, unes pedres datades: 1604 en una, 1880 en l’altra i 2000 en la llinda lateral.

Fa suposar que l’any 1604 (1664?) en sigui el de la construcció de l’antic pilar.
La data de 1880 en fa suposar la d’una reconstrucció o reparació, cal recordar que l’any 1835, amb la llei de desamortització de Mendizàbal, molts llocs de culte van quedar suprimits. Aquesta data de 1880, fa suposar que d’alguna manera es restablís aquest culte
A les 10 del matí del 21 de maig de 1998 (tal com consta a l’acta municipal) es va desmantellar la capelleta, dos anys després, la tenim reconstruïda en el marc actual”
Sempre que es recupera una part del patrimoni és una festa, per això els companys de Cervera us hi volem convidar.
Podeu veure tota la informació i com fer les inscripcions, al CARTELL
Us hi esperem!!!
Els comentaris estan tancats.