El proper 12 de setembre, a les 21.30 h, les Nits Musicals de la Brufaganya rebran de nou el Cosmos Quartet, una formació ben coneguda del públic del festival i que ja ha actuat en diverses ocasions a Sant Magí.
El quartet, format per Helena Satué i Bernat Prat, violins; Lara Fernández, viola, i Oriol Prat, violoncel, oferirà un programa que reunirà obres de Franz Schubert i Eduard Toldrà, i que inclourà també un record especial a Pau Casals.
Una de les grans obres de la vetllada serà La mort i la donzella de Franz Schubert, una de les pàgines més intenses del repertori per a quartet de corda. Escrita el 1824, és una obra d’una extraordinària força expressiva, en què conviuen el dramatisme i una profunda bellesa lírica.
El programa inclourà també Vistes al mar d’Eduard Toldrà, una de les obres més representatives del repertori català per a quartet de corda. Inspirada en poemes de Joan Maragall, l’obra evoca amb gran sensibilitat i lluminositat el paisatge mediterrani.
En l’any del 150è aniversari del naixement de Pau Casals (1876-2026), el concert tindrà també un moment especialment significatiu amb la interpretació de El cant dels ocells, la melodia tradicional catalana que el mestre tant estimava i que va convertir arreu del món en un símbol de pau i de llibertat. La podrem escoltar de la mà del violoncel·lista Oriol Prat.
La nova visita del Cosmos Quartet serà, doncs, una oportunitat per retrobar una formació estretament vinculada a les Nits Musicals i per gaudir d’un programa que uneix Schubert, Toldrà i Pau Casals en l’ambient recollit i l’acústica singular del santuari de Sant Magí de la Brufaganya.
Cosmos Quartet
Divendres 12 de setembre de 2026, a les 21.30 h
Santuari de Sant Magí de la Brufaganya
Entrada: 20 €
Venda d’entrades: www.brufaganya.cat
Els comentaris estan tancats.